BCAD3FCB-1B6F-44FD-9969-91CB583F3BE4.jpeg

https://youtu.be/M1N_wbhAfQ4

One, two, three, four

-

I love the way it flows

我喜歡這種流動

I love the way it grows

我喜歡這種漸進

There's something in this sound that takes me far

有某種聲音讓我感覺到這些能量

It's like a special song 

這就像有魔法的歌曲一樣

Can move my mood along

能讓我感到心靈平靜

But I cannot say you'll hear through my guitar

但你也許不會聽見我的吉他說

-

She told me add a bass line

她告訴我加上低音線

And everything will be alright

然後一切就會變得美好

She told me that the groove is mine

她告訴我這調是屬於我的

It will take us through the night

它將會延續一整夜

And where I'll go

然後我就會去

Can't explain I'll never know

一個我也無法解釋的地方

But it's beautiful

但那非常美麗

-

You can't take this away from me

你無法把這種感覺帶離開我

The way I hit the melody

我演奏旋律的方式

The waves bring clarity

還有我清晰的旋律

Running through me

它貫徹整個身體

You can't take this away from me

你無法把這種感覺帶離開我

Oh the way I hit the melody

我演奏旋律的方式

The waves bring clarity

還有我清晰的旋律

Running through me

它是我的一切

-

I love the way it sings

我喜歡我唱歌的方式

All the joy that it brings

我很享受整個過程

Remember skating down the road towards the park?

就像滑著雪去公園一樣

I can never say no我無法拒絕

You with that summer glow它就像陽光一樣

The music gives me sun when winter stars

音樂在冬天來臨時,就像我的太陽

-

She told me add a bass line

她告訴我加上低音線

And everything will be alright

然後一切就會變得美好

She told me that the groove is mine

她告訴我這調是屬於我的

It will take us through the night

它將會延續一整夜

And where I'll go

然後我就會去

Can't explain I'll never know

一個我也無法解釋的地方

But it's beautiful

但那非常美麗

-

You can't take this away from me

你無法把這種感覺帶離開我

Oh,The way I hit the melody

我演奏旋律的方式

The waves bring clarity

還有我清晰的旋律

Running through me

它貫徹整個身體

You can't take this away from me

你無法把這種感覺帶離開我

Oh the way I hit the melody

我演奏旋律的方式

The waves bring clarity

還有我清晰的旋律

Running through me

它是我的一切

-

Hey! You can't take this away from me

你無法把這種感覺帶離開我

Oh,The way I hit the melody

我演奏旋律的方式

The waves bring clarity

還有我清晰的旋律

Running through me

它貫徹整個身體

You can't take this away from me

你無法把這種感覺帶離開我

Oh the way I hit the melody

我演奏旋律的方式

The waves bring clarity

還有我清晰的旋律

Running through me

它是我的一切

(Just running through me)

-

Yo, I wear notes like coats Blues like doos, 

Yo,我讓音符變成衣裳,讓藍調昇華

war for the rhythm, soul that glues

為節奏而戰,精神凝聚

That bounce to my bones, that jazz in my spine

那拍子打在進我骨裡,那爵士調在我脊椎裡

The hop is my home, rap is my grind

那律動是我的家,rap是我的萃取

-

I'm grindin' on the back side of life, we dance

我慢慢地在我生活中萃取,並舞蹈著

She threw me a chance, my hands in my pants

它給了我一個機會。我抓緊褲頭

Actually, my pockets holdin' me tight,

但其實。我一直都抓的很緊

whispering a dream I could hold in the night

在夜裡低聲訴說著,我所懷抱的夢想 

-

(Look tight) a rhythm that's throbbin' my veins

(注意看)節奏打動了我的血管

Wake up and write it on the pad, the pains

趕緊將靈感寫下來,多不容易。

Like church, the organ will invite the tears

像教堂一樣,那風琴總讓想人落淚

(Like birth) the cryin' let you know I'm here

像分娩一樣,那哭聲讓你知道我在這。

-

Held by the song that gave me a name

持續創作歌曲給了我新名字

Dressed by the verse that gave me a claim

副歌的佈置給了我claim(乾!這邊我真不知道怎麼翻🙉

(There's just base in the line) safe to inhale and if you live well

(我只是在押韻)如果你還好好活著吸收進去

-

Then longer years in this state, you will be

然後在這幾年,你將會

A timeless octave to play for the tree

一直播放這八度音,給心靈之樹

That's rooted in every single nerve in me

它將根生蒂固的在你的神經

The nerve of he who ignores the key

而那神經,忽視了心靈的鑰匙

-

And use it, it opens the minds that be free

使用它,它可以打開你的內心並讓你自由

Whenever you're hot-headed, pours you a breeze

不管妳再怎麼忙碌,都能將它澆熄

Beneath the clouds, you allowed to see in clarity, through harmony

你可以通過和諧,看見烏雲下的清晰

-

Someone harmin' me?

會有人傷害我嗎?

That won't be done

它不會成功的

I stand protected by the laws of fun

我有著樂觀的法則保護我

I am perfected through the rhymes of run

我完美的透過旋律避開

Walkin' this way had the party stunned

繼續保持著觀念,讓他們大吃一驚

-

This music, it launched me

這樣音樂,啟動了我

With no aim, I've landed with some plane

沒有目標,而我的飛行已經登陸

Where I am I can't explain or ever know

我在哪?我無法解釋也不知道

But it's beautiful so

但這裡美極了,所以.....

-

You can't take this away from me

你無法把這種感覺帶離開我

Oh,The way I hit the melody

我演奏旋律的方式

The waves bring clarity

還有我清晰的旋律

Running through me

它貫徹整個身體

You can't take this away from me

你無法把這種感覺帶離開我

Oh the way I hit the melody

我演奏旋律的方式

The waves bring clarity

還有我清晰的旋律

Running through me

它是我的一切

-

Source: LyricFind

Songwriters: David Jolicoeur / Jessica Carmody Nathan / Kevin Mercer / Thomas Abraham Misch

It Runs Through Me lyrics © Universal Music Publishing Group, BMG Rights Management

-

這首歌真的是我翻譯過最難最久的🙉(Rap的部分真的是翻到快發芬🌚)

但我學到了很多新單字👍也算不錯啦

-

我應該是唯一翻譯這首歌的人

因為我想找參考來看,結果幾乎都沒有😂啊哈哈

希望你們喜歡我的翻譯❤️

-

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 「聽讀」。 的頭像
    「聽讀」。

    「聽讀 」。聽好的音樂,讀好的文字

    「聽讀」。 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()