We are family

我們是一家人

I got all my sisters with me

我跟我所有的姐妹一起

We are family

我們是一家人

Get up everybody and sing

大家站起來一起來唱

We are family

我們是一家人

I got all my sisters with me

我與我所有的姐妹一起

We are family

我們是一家人

Get up everybody and sing

大家站起來一起唱!

-

Everyone can see we're together

所有人都看的出來我們是一家人

As we walk on by

就算我們只是從旁路過

(And) and we fly just like birds of a feather

而我們飛翔 就像鳥兒一樣

I won't tell no lie我說真的

all of the people around us they say

所有周遭的人們都這麼說

Can they be that close

我們可以這麼親密

Just let me state for the record

讓我來說明一下

We're giving love in a family dose

我們給家庭 愛的劑量

-

We are family

我們是一家人

I got all my sisters with me

我跟我所有的姐妹一起

We are family

我們是一家人

Get up everybody and sing

大家站起來一起來唱

We are family

我們是一家人

I got all my sisters with me

我與我所有的姐妹一起

We are family

我們是一家人

Get up everybody and sing

大家站起來一起唱

-

Living life is fun and we've just begun

生活總是充滿樂趣 而我們才剛開始而已

To get our share of this world's delights

一起感受我們分享的歡樂

(High) high hopes we have for the future

我們對未來充滿希望

And our goal's in sight

以及我們的目標與願景

no, we don't get depressed

不!我們不會沮喪

Here's what we call our golden rule

這裡是我們的座右銘

Have faith in you and the things you do

對你和你所做的事情充滿信心

You won't go wrong, oh no

你不會錯的,不會的

This is our family jewel

這是家的寶藏

-

We are family

我們是一家人

I got all my sisters with me

我跟我所有的姐妹一起

We are family

我們是一家人

Get up everybody and sing

大家站起來一起來唱

We are family

我們是一家人

I got all my sisters with me

我與我所有的姐妹一起

We are family

我們是一家人

Get up everybody and sing

大家站起來一起唱!

-

We are family (I got all my sisters with me)

I got all my sisters with me

We are family

Get up everybody and sing (Get up and sing it to me)

-

We are family

I got all my sisters with me 

We are family 

Get up everybody and sing

-

 

Source: LyricFind

Songwriters: Nile Rodgers / Bernard Edwards

We Are Family lyrics © Sony/ATV Music Publishing LLC, Warner Chappell Music, Inc

-

是首很歡樂的歌曲,曲風經典又輕快 

歌詞展現出家庭的美好,以及意義

旋律也令人忍不住想搖擺的洗腦

-

希望你們喜歡我的翻譯

-

下首歌再見👋

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 「聽讀」。 的頭像
    「聽讀」。

    「聽讀 」。聽好的音樂,讀好的文字

    「聽讀」。 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()